Mutluluk Şudur..

Hatırlarsanız yeni yıla girmeden ‘Mutluluk nedir?’ adlı yazımı paylaşmış ancak ne olduğunu yazmamıştım. Ocak ayı boyunca bu soruyu belki ilk kez kendime her gün sordum ve mutluluğun ne kadar çok şeye bağlı olduğunu ama bir çoğunu yapmadığımızı,bilerek veya bilmeyerek, bunun için hiç çabalamadığımızı ve sürekli şikayet ettiğimizi fark ettiim. Siz kendinize hiç sordunuz mu bilmiyorum ama ben ilk kez ‘bu yaşına dek mutlu olmak adına kendin için ne yaptın?!’ diye sordum kendime ….aldığım cevaplardan hiç hoşnut olmadım demek isterdim size ama cevap bile veremedim, yaptığım iş ve akademik başarılar dışında kendimi mutlu etmek için pek fazla şey yapmadığımı fark ettim. Bu durum beni korkuttuğu kadar da mutlu etti…Çok şanslıyım ki yaş 25 olmadan bu soruyu sordum ve bir ay boyunca beni nelerin mutlu ettiğini ve edebileceğini, genel anlamda kadınların nelerden mutlu olduğunu, gözlemleyebildiğim kadarıyla, belirginleştirdim; insanların mutlu olabilmek adına neler yaptıklarına (ya da yapmadıklarına) baktım ve daha neler yapılabileceğini bu ay içinde düşündüm ve sizler için derleyip toparladım ve ‘100 maddede MUTLULUK ŞUDUR!‘ yazısını hazırladım……

100 maddede MUTLULUK ŞUDUR!

  1. Mutluluk, hala sağlıklı olduğunuz için Tanrıya şükretmektir.
  2. Mutluluk, aileniz, dostlarınız, arkadaşlarınız ve sevdiklerinizin hala hayatta olması ve onlara ‘seni seviyorum’ deme şansınızın hala olmasıdır.
  3. Mutluluk, sevdiklerinizi mutlu etmektir.
  4. Mutluluk, sevdiklerinizin yüzündeki gülümsemedir.
  5. Mutluluk, özel günlerde aramak ve aranmaktır.
  6. Mutluluk, başarılı olduğunuzda kendinizi ödüllendirmek, başarısız olduğunuzda daha iyisini yapabilmek için kendinize söz verip, motive edebilecek kadar iradeli olabilmektir.
  7. Mutluluk, hayaller kurmak, onları gerçekleştirmek adına atılımlarda bulunmak ve onlardan vazgeçmemektir.
  8. Mutluluk, ne kadar çabalarsanız çabalayın istediğiniz şey olmuyorsa, kabullenip yola devam etmektir.
  9. Mutluluk, AŞIK OLMAK’tır.
  10. Mutluluk, siz ona bakarken onun da size baktığını fark etmektir.
  11. Mutluluk, aşık olduğunuz adamın her gün size doğru adam olduğunu hissettirmesidir.
  12. Mutluluk, hem kalbinizin hem de mantığınızın aynı anda karar verdiği kişidir.
  13. Mutluluk, önce sevmek sonra sevilmektir.
  14. Mutluluk, mutlu olmak için önce mutlu etmek gerektiğini keşfetmektir.
  15. Mutluluk, sevdiklerinize zaman ayırmaktır.
  16. Mutluluk, dostlarınızın iyi ve kötü zamanlarında yanında olduğunuz için size ‘İYİ Kİ VARSIN!’ demesidir.
  17. Mutluluk, aşık olduğunuz adamın/kadının her sabah telefonunuza bıraktığı ‘Günaydın’ mesajıdır.
  18. Mutluluk, hayatta sizden daha güçlü ve her şeyi sizin için daha iyi planlamış olduğunu düşündüğünüz O’na inanmaktır.
  19. Mutluluk, her gün daha iyi bir insan olmayı çabalamak ve olduğunuzu duymaktır.
  20. Mutluluk, kalbinizi mutluluğa açmak ve bunu kalbinizde hissetmektir.
  21. Mutluluk, okuduğunuz kitabın baş rolüne kendinizi koymanız ve ‘ben olsaydım…böyle davranırdım..’ demektir.
  22. Mutluluk, her gün kendinizi yeniden keşfetmenizdir.
  23. Mutluluk, olumsuz yanlarınızı törpüleyip, olumlu yanlarınızı çoğaltma hevesinizdir.
  24. Mutluluk, sevdiğiniz işi yapmaktır.
  25. Mutluluk, Pazartesi sendromunu yaşamamaktır.
  26. Mutluluk, bir ilişkide ‘biz’ olabildiğinizi görmektir.
  27. Mutluluk, çok üzgün olduğunuzda bile bunu unutturacak bir kadına/adama sahip olmanızdır.
  28. Mutluluk, sabahlayarak ortaya çıkardığınız başarı karşısında aldığınız övgüdür.
  29. Mutluluk, küçük bir çocuğun yüzünde yarattığınız gülümsemedir.
  30. Mutluluk, sizi üzen insanları hayatınızdan çıkarabilme cesaretidir.
  31. Mutluluk, dinlediğiniz müzikte kurabildiğiniz hayallerdir.
  32. Mutluluk, kimse size inanmasa bile sizin kendinize olan inancınızdır.
  33. Mutluluk, yeni olan her şeydir…Yeni yerler…yeni insanlar…yeni eşyalar…
  34. Mutluluk, telefon şarjınız %1 ve kapanmak üzereyken o son mesajı atabilmenizdir.
  35. Mutluluk denizi olan şehirlerde yaşamak, derin nefes aldığınızda denizin o kokusunu içinize çekebilmenizdir.
  36. Mutluluk, yüzlerce insanın önünde sergilediğiniz performans sonrası aldığınız alkıştır.
  37. Mutluluk, yeni bir şeyler üretmektir.
  38. Mutluluk, vitrinde gördüğünüz ve beğendiğiniz elbisenin tam da hayal ettiğiniz gibi üstünüzde durmasıdır.
  39. Mutluluk, en büyük hayallerinizin aslında en ummadığınız zamanlarda gerçekleşmesidir.
  40. Mutluluk, waffle yemektir.
  41. Mutluluk, hayatınızda özel biri yokken bile kendi kendinize yetebilmektir.
  42. Mutluluk, uzun zamandır görmediğiniz bir arkadaşınız ile ummadığınız bir anda karşılaşmanızdır.
  43. Mutluluk, verilen görevleri zamanında ve eksiksiz tamamlamaktır.
  44. Mutluluk, öğle yemeğinde en sevdiğiniz yemeği menüde görmektir.
  45. Mutluluk, kuaförünüzün istediğiniz modeli tam da istediğiniz gibi çıkarabilmesidir.
  46. Mutluluk, ansızın masanızda bulduğunuz küçük, sevimli sevgi notlarıdır.
  47. Mutluluk, sevdiğiniz birine sarıldığınızda hissettiğiniz sıcaklıktır.
  48. Mutluluk, inandığınız güvendiğiniz insanın hep buna layık kalmasıdır.
  49. Mutluluk, okuduğunuz kitapta son sayfasına kadar hissettiğiniz heyecan ve meraktır.
  50. Mutluluk, her şeyin daha iyi olacağına inanmanız gereken anda, tam da öyle olduğunu görmektir.
  51. Mutluluk, yıkabildiğiniz tabularınızdır.
  52. Mutluluk, yaş aldıkça kendinizi daha iyi tanıdığınızı ve hayattan neler beklediğinizin farkına varmanızdır.
  53. Mutluluk, her yaşın ayrı bir güzelliği olduğunu bilmek ama her yaşta bir yanınızın çocuk kalmasına izin vermektir.
  54. Mutluluk, TV’de sıkıcı bir şekilde kanal değiştirirken en sevdiğiniz dizinin en sevdiğiniz bölümüne denk gelmektir.
  55. Mutluluk, alarmı kurmadan uyanmaktır.
  56. Mutluluk, kimi zaman dertleştiğiniz kimi zaman inanılmaz geyikler döndürdüğünüz bir WhatsApp kız grubunuzun olmasıdır.
  57. Mutluluk, kendiniz için bir şeyler yapabilmektir.
  58. Mutluluk, sevdiğiniz işi yapmaktır.
  59. Mutluluk, erken uyanmak ve tüm günü tüm saatleriyle derinlemesine yaşamaktır.
  60. Mutluluk, olumsuz özelliklerinizi keşfedip, kendinizde uyguladığınız olumlama çabasıdır.
  61. Mutluluk, elinizde kahveniz ve  okumaktan keyif aldığınız kitap,dergi vs. ile  tüm gün yataktan çıkmamaktır.
  62. Mutluluk, pancake pişirmektir.
  63. Mutluluk, çıktığınız kafa tatilidir, kurduğunuz hayallerdir.
  64. Mutluluk, o dönem aldığınız tüm derslerin AA gelmesidir.
  65. Mutluluk, çok kırıldığınız belki konuşmadığınız ve konuşmayacağınız insanları affetmek ve kalbinizden nefreti atıp, daha büyük sevgilere yer açmaktır.
  66. Mutluluk, objektiflere verdiğiniz çılgınca pozlardır.
  67. Mutluluk, teşekkür etme ve özür dileme erdemlerini gösterebilmektir.
  68. Mutluluk, önce kendinize sonra da karşınızdaki kişiye şans vermektir.
  69. Mutluluk, heyecanla bir şeyler anlatan birini can kulağıyla dinleyip onu önemsediğinizi ona hissettirmektir.
  70. Mutluluk, sevdiğiniz kişilerin mutluluğuna giden yolda kılavuz olabilmektir.
  71. Mutluluk, kaybolan eldiveninize üzüldüğünüzde sevdiğiniz adamın bir yenisini size hediye etmesidir.
  72. Mutluluk,bitmiş bile olsa ardından güzel bahsedebilidiğiniz aşklar yaşamaktır.
  73. Mutluluk, çok geçmeden kendi değerinizin farkına varabilmenizdir.
  74. Mutluluk, yeni şarkılar keşfedip o şarkılarda kendinizden bir parça aramaktır.
  75. Mutluluk, lunaparkta çocuklar gibi eğlenebilmektir.
  76. Mutluluk, rakı masası yapabileceğiniz dostlarınızın olmasıdır.
  77. Mutluluk, paylaşmaktır.
  78. Mutluluk, aldığınız her nefeste özgür olduğunuzu hissetmektir.
  79. Mutluluk, kitapları sevmek ve onlara dokunarak okumaktır onları.
  80. Mutluluk, özeleştiri yapabilmek kendinizi hep daha ileriye taşıyabilmektir.
  81. Mutluluk, tüm dünya mutfağını sevmek…tüm kültürlerden bir parça bulabilmektir.
  82. Mutluluk, önyargıları bir bir yıkmaktır.
  83. Mutluluk, yeni maceralara koşmak…asla yapamam dediğiniz şeyleri başardığınızı görmektir.
  84. Mutluluk, sevildiğinize inanmaktır.
  85. Mutluluk, keyifli bir kahvaltı ile güne başlamaktır.
  86. Mutluluk, profiterol yemektir.
  87. Mutluluk, kırmızı şarap ve peynir eşliğinde yapılan derin muhabbetlerdir.
  88. Mutluluk, her yağmurdan sonra bir gökkuşağının çıkacağına olan inancınızdır.
  89. Mutluluk, kendinize ait bir dünyada kendi hayallerinizi yaşamaktır.
  90. Mutluluk, bir enstrüman çalmak …müzik yapmaktır.
  91. Mutluluk, sizi her gün kapıda karşılayan harika bir kediniz olmasıdır.
  92. Mutluluk, inandığınız yolda inandığınız kişiyle yürümektir.
  93. Mutluluk, sırtınızda sırt çantanız tüm dünyayı gezmek, yeni tatlara varabilmek ve edindiğiniz inanılmaz deneyimlerdir.
  94. Mutluluk, tek başına da gülebilmektir.
  95. Mutluluk, tüm mevsimleri ayrı sevmektir..düşen solgun yaprağı, kar tanesini, yağmuru, güneşi..
  96. Mutluluk, en ihtiyacınız olduğu anda yapılan saçma espri ve atılan kahkalardır.
  97. Mutluluk, hayatınızdaki küçük ayrıntıların farkına varmaktır.
  98. Mutluluk, yeniden kıpırdayan bir kalp..yeni heyecanlardır.
  99. Mutluluk, ‘NEFES ALDIĞINIZ DEĞİL, NEFESİNİZİN KESİLDİĞİ ANLARDIR.”.
  100. VE MUTLULUK…. EN MUTSUZ OLDUĞUNUZ ANDA, DİĞER 99 MADDE HATTA BELKİ DAHA FAZLASINI DÜŞÜNÜP ASLINDA MUTLU OLMANIZ İÇİN NE KADAR ÇOK NEDEN OLDUĞUNU KENDİNİZE HATIRLATABİLMENİZDİR.

Bu maddeleri tam bir ay önce yazmaya başlamıştım. İlk günler sahiden beni ne mutlu ediyor diye sordum ve tabiki ilk seferde o 100 madde ortaya kolay çıkmadı. Sonra sevdiğim insanlarla ‘Mutluluk’ üzerine bir çok sohbet ettim ve onların da bu beyin fırtınasında bana yardım etmesini sağladım…. Kısacası ilk kez mutluluğun gelmesini beklemedim ve zihnimde ben mutluluğa yolculuk yaptım. Aslında hepimizin mutlu olmak için çok sebebi var ama ‘mutsuzum’ demeye o kadar alışmışız ki biri ‘nasılsın’ diye sorduğunda ‘mutluyum’ demeye korkar olmuşuz. Benim artık öyle anlarda, mutlu hissettireceğini bildiğim 100 şey var ve dolayısıyla sizlerin de…ve son olarak da John Webster’in çok sevdiğim bir sözünü paylaşmak istiyorum ki bence benim ne demek istediğimi en güzel şekilde özetliyor….

”Mutluluk, karşımıza çıkmasını beklemekle değil, karşısına çıkmayı bilmekle elde edilir.”

xoxo  👄

Leave a Reply

