Wake up. Kick Ass But Be Kind.

”Bir varmış bir yokmuş…Evvel zaman içinde kalbur saman içinde, develer tellal iken pireler berber iken,  deveye hendeği atlatamayıp deve olmaya karar vermiş bir adam varmış. Masalın başındaki gibi bir varmış bir yokmuş… Sonra bir varmış gibi yapmış, kadın var sanmış. Aslında yokmuş…Yoksa var mıymış…Ya da hiç olmamış…”

Biliyorum biliyorum bayanlar ‘ne kadar da tanıdık bir masal’ böyle der gibisiniz. ! Tabi masallar sanılanın aksine her zaman mutlu sonla bitmiyor. Dahası mutsuz sonla da bitmiyor.. Masal bitmiyor, hatta başlamıyor 🙂 Çünkü bir masalın devam edip bir sonunun olabilmesi için bile mantıklı bir kurgusunun olması gerekiyor. Günümüz koşullarında ikili ilişkilerde mantık aramaya çalışmak bile lüks olmuşken ‘sadece kurgu’ dersek evet bir kurgu .. Ama üzülmeyin sizin için yoksa da bahsi geçen erkekler için aslında kendi zihinlerinde yarattıkları bir kurgu var : ‘ Acaba ex aşkımı ne yaparsam kıskandırırım da  ‘bak ben bir başkasıyla ne kadar mutluyum!’ imajı çizebilirim ?!!. ‘ 

  1. Çizemezsin! O toplara hiç girme!
  2. Adı üstünde ex! kadın zaten seni umursuyor olsa yanında olurdu. Muhtemelen ‘ne yaparsam’ kısmında aklından geçenleri uyguladığın an amacına ulaşacaksındır ve göstermelik mutluluğunu ex aşkının gözüne sokacaksındır tabi bir başka adamın elini tutarken 😉 Ama sen evine gittiğinde yine o saçma aşk şarkılarını dinleyip geçmişi yad etmeye devam edeceksin !  
  3. Zaten bu takıntılılıkla o kadın seni iyi ki de terk etmiş!
  4. ‘Ben terk edilmedim ki’ diyorsan daha da kötü bence en yakın bir psikiyatrdan randevu al, bu kafayı psikolog bile çözemez çünkü!

Şimdi gelelim bize ->>> ”Ben böyle adamları nasıl anlarım ?” ”Ne yaparsam istediğini vermemiş olurum ?” ”Amacına ulaşmasını istemiyorum..”

* Yeterince gözlem yaparsan çok kısa sürede anlayacaksın ! Muhtemelen bu adam bir şekilde senin ona olan ilgini fark edip, ya da senin ona bir ilgin olduğunu düşünüp bir hamle yapacaktır ve muhtemelen bunu ex aşkına sinirlendiği bir anda yapacak ve sonra pişman olup kendini geri çekecektir -> Bir var olup bir var olmamaların başlangıç noktası !

* Sen kendi kendine hiç yoktan adamı düşünmeye başlarken adam hala aşk şarkıları eşliğinde eski sevgilisine kendi iç dünyasında serenat yapmaya devam edecektir..

*  Sanki bir centilmenmiş gibi davranıp, bulduğu her fırsatta bir öküzlük yaparak skoru eşitleyecek ve bu şekilde seni arafta bırakarak, aynı zamanda sorumluluk almayarak kendi iç huzurunu sağlayacaktır!

*   Seninle ilgileniyormuş gibi yapacak ama muhtemelen -muş gibi yaparken eski sevgilisini düşünmeye devam edecektir..

”Ben böyle adamları nasıl anlarım ?”

Bir adam seninle ilgileniyorsa, seni yakından tanımaya çalışır. Sorular sorar..Sıkıcı olmak pahasına hayatına girmeye çalışır.. Sık sık vakit geçirmek ister.. Peki sadece kendisiyle ilgilenilmesini isteyen bencil adam ne yapar? Sürekli sohbeti kendi çapında tutmak ister.. Kendinden bahseder. Sizinle ilgilendiği tek kısım ise konuşmanın başındaki ‘naber, nasılsın?’ kısmı olur! Siz kendinizden bahsetmek istediğiniz de ise konuyu çok uzatmaz, birtakım cümleler ile konuyu yine kendine getirir. Sizinle ilgilenen adam ‘vardır’ tam olarak ‘oradadır’ ! Sizinle ilgilenmeyen adam ‘bir vardır’ bir yoktur’.

”Ne yaparsam istediğini vermemiş olurum ?”

Bazen düğümden kurtulmanın en kolay yolu onu kesmektir..ya da kısa kesmek.. Ne kadar kolay sonuca giderseniz kafanız o kadar rahat olur. Sonuç odaklı olun! Sizi rahatsız eden, kafanızı karıştıran, tavrından şüphe duyduğunuz adamların istediğini onlara verin! Eğer haklıysanız sizin için doğru kendileri için yanlış olan o hamleyi çok geçmeden yapacaklardır. Sizin tek yapmanız gereken, gülümsemek ve bir şans vermek ..

”Amacına ulaşmasını istemiyorum..”

Hiç kimse duygularının saçma sapan bir takıntı ya da eski sevgilinin kıskandırılması gibi ilkokuldan kalma, hiçbir centilmenliğe sığmayan bir olaya karışmasını istemez. Ama ya bir üst paragrafta ona istediğini verip ikinci kez olmasına engel olursunuz. Ya da bunu er ya da geç sizin duygularınızla daha fazla oynayarak o yapar ve amacına ulaşmasını sağlamış olursunuz. 

Ben olsam* önüne yemi atar ve beklerdim : Ona verdiğiniz fırsatı ne için kullanacak diye; sizi tanımak için mi… yoksa bir anlık serzeniş için mi… 

Muhtemelen de düşündüğünüz şeyi çok geçmeden yaptı : Sizin duygularınızı sömürerek (kullanmak kelimesinden hoşlanmıyorum) sayenizde bir dakikalığına çok mutluymuş gibi gösterdi kendini. Durun bir dakika siz de yaklaşık bir an için çok bozuldunuz ve üzüldünüz. Biriniz bir daha tekrarlamayacağı bir deneyim yaşamış oldu ki o siz oluyorsunuz, diğeri ise bunu bir kez daha alışkanlık haline getirmiş geçmişe takıntılı bir adam: Asla doğru bir ilişki yaşayamayacak, doğru insanı bulsa da geçmişine duyduğu takıntılılıktan kurtulamadığı için göremeyecek ve kaybedecek ve asla gerçek bir aşk yaşayamayacak..!

”’Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine’ demek isterdim ama ben klişe sonları pek sevmiyorum galiba ki bana genellikle gökten hep 3 adet elma düşüyor. Biri benim olsun, biri sizin, biri de bütün iyi insanların olsun…”

xoxo

Leave a Reply

